Colaborează cu un furnizor de top de ATM-uri
Colaborează cu un furnizor de top de ATM-uri
Reduceți costurile de întreținere a rețelei dumneavoastră de ATM-uri
Reduceți costurile de întreținere a rețelei dumneavoastră de ATM-uri
Creșteți veniturile cu un ATM
Creșteți veniturile cu un ATM
Instalează un ATM pentru afacerea ta
Instalează un ATM pentru afacerea ta
Nu există ATM in zona dumneavoastră?
Nu există ATM in zona dumneavoastră?

Întrebări frecvente

Nu am primit numerarul, dar contul meu a fost debitat. Cum îmi recuperez banii?

Nu trebuie să vă îngrijoraţi şi să intrati in panică. În majoritatea cazurilor când numerarul nu poate fi eliberat, banii dvs. sunt creditaţi înapoi in contul dvs., în mod automat, în câteva minute. În situaţia rără în care acest lucru nu s-a intamplat, vă rugăm să contactați serviciul clienți Euronet EFT și banca dumneavoastră, pentru a le notifica incidentul. Cele două entități vor lucra împreună pentru a remedia problema. Numărul de telefon al serviciului clienți Euronet EFT este +40 374 10 82 82 82 .

Card-ul meu a rămas în bancomat. Îl vreau înapoi… îmi poate fi returnat?

Atunci când un card este capturat, acest lucru se datorează, în mod normal, unei solicitări din partea băncii emitente sau unei erori a titularului de card (de exemplu, titularul de card nu și-a retras din ATM cardul în timpul acordat și cardul a fost capturat din motive de securitate). Din păcate, Euronet EFT nu poate returna cardurile capturate titularului de card, deoarece suntem obligați să respectăm regulile emitentului și ale sistemului de carduri, care determină procedurile de capturare/distrugere a cardurilor. Vă rugăm să contactați imediat serviciul clienți Euronet EFT, precum și banca dumneavoastră, pentru a primi instrucțiuni suplimentare.

Cine este responsabil dacă bancomatul este defect?

Euronet. Dacă există o problemă cu bancomatul, vă rugăm să contactați imediat echipa Euronet de servicii dedicate clienților, care va lua măsurile necesare pentru a repara bancomatul cât mai rapid posibil. Numărul serviciul de relații cu clienții Euronet este +40 374 10 82 82 .

Care este limita maximă zilnică a unei retrageri de numerar?

Limita retragerilor zilnice sau a numărului de tranzacții zilnice la bancomate și unități POS este impusă de fiecare bancă, nu de Euronet. Aceasta poate fi diferită în funcție de originea și tipul card-ului. Furnizorul card-ului dvs. vă va putea oferi detalii în acest sens.

Ce tip de card-uri acceptă bancomatul Euronet?

ATM-urile Euronet EFT acceptă următoarele mărci de carduri: toate cardurile VISA, inclusiv VPay, PLUS, Electron, toate cardurile MasterCard, inclusiv Maestro și Cirrus, JCB, CUP/UPI (China Union Pay / Union Pay), ServiRed și AMEX, Dinners/Pulse/Discover

Ce este retragerea de numerar în EURO?

Retragerea de numerar în euro este un serviciu disponibil pentru utilizatorii de carduri emise într-o altă monedă decât euro. În cazul în care posesorul de card alege să retragă numerar în euro, conversia valutară este efectuată în momentul tranzacției, ceea ce are ca rezultat faptul că suma solicitată în euro este distribuită de la bancomat, iar suma echivalentă definită în moneda cardului său este debitată de pe cardul utilizatorului.

Pentru retragerea de numerar în euro, se aplică taxe de conversie valutară. Toate comisioanele și ratele de schimb valutar sunt prezentate în mod clar pe ecranele bancomatelor Euronet și necesită aprobarea titularului de card.

Pot fi percepute comisioane și de către emitenții de carduri (de exemplu, bănci) și pot fi aplicate la retragerea de numerar de la orice bancomat de pe piață (inclusiv de la bancomatele Euronet). Prin urmare, sfătuim cu tărie toți deținătorii de carduri să verifice termenii și condițiile specifice ale emitentului cardului lor, înainte de a efectua o tranzacție la orice ATM din România.

Ce este DCC?

Serviciul de conversie dinamică a valutei (DCC/Serviciul DCC) este o caracteristică a tranzacției de bază de la ATM sau POS care este oferită utilizatorilor folosind un card de debit sau de credit străin emis într-o țară cu o monedă diferită de moneda țării în care se află ATM-ul sau POS-ul. Utilizatorului i se oferă posibilitatea de a alege între efectuarea tranzacției în moneda locală sau în moneda națională a utilizatorului prin intermediul unui serviciu DCC. În cazul în care titularul de card alege să selecteze serviciul DCC, achizitorul sau procesatorul efectuează conversia valutară în momentul în care tranzacția este finalizată prin intermediul ATM-ului sau al terminalului POS, ceea ce are ca rezultat o sumă predefinită în moneda națională a utilizatorului care este debitată de pe cardul său. Alternativ, utilizatorul poate solicita conversia tranzacției de către banca emitentă a cardului, caz în care suma în moneda locală este comunicată băncii emitente a cardului, iar banca emitentă a cardului efectuează conversia în moneda națională a utilizatorului folosind cursul de schimb al băncii.

Pentru DCC, se aplică taxe. Toate comisioanele și ratele de schimb valutar sunt prezentate în mod clar pe ecranele bancomatelor Euronet și necesită aprobarea titularului de card.

Comisioanele pot fi percepute și de către emitenții de carduri (de exemplu, bănci) și pot fi aplicate la retragerea de numerar de la orice bancomat de pe piață (inclusiv de la bancomatele Euronet). Prin urmare, sfătuim cu tărie toți deținătorii de carduri să verifice termenii și condițiile specifice ale emitentului de carduri înainte de a efectua o tranzacție la orice ATM din România.

Euronet introduce taxa de acces la bancomat: ce trebuie să știți

Taxa de acces la ATM, cunoscută și sub denumirea de taxă de acces direct (TAD), este un comision asociat cu o retragere de numerar la un bancomat. Acest comision este stabilit de Operatorul ATM și este prezentat clientului înainte de finalizarea tranzacției. TAD nu trebuie confundat cu niciun comision pe care banca clientului îl poate percepe clientului pentru tranzacție. O exonerare de răspundere pe ecran informează clientul despre TAD și i se oferă opțiunea de a continua sau de a anula.

Operatorul ATM introduce TAD pentru a reflecta costul tot mai mare al furnizării accesului la numerar 24×7. Până de curând, practica obișnuită a fost (și, în unele cazuri, încă este) ca băncile să nu perceapă un comision pentru retragerile de numerar atunci când deținătorii de carduri au folosit bancomatele băncilor. Cu toate acestea, în multe cazuri, Banca aplică un comision titularilor de carduri pentru retragerea numerarului de la bancomatele aparținând unei alte bănci sau unui operator independent de bancomate .  O astfel de practică duce la o funcționare defectuoasă a pieței, în care Operatorul bancomatului nu este compensat direct pentru serviciul de numerar furnizat, iar clientul este penalizat pentru utilizarea unui bancomat, altul decât banca proprie.

Taxa de acces la bancomat este o încercare de a atribui taxa de serviciu furnizorului său real (în acest caz, operatorului bancomatului)

Majoritatea operatorilor de bancomate, inclusiv Euronet, aplică deja TAD  tranzacțiilor internaționale la bancomate și este posibil să extindă acum serviciul pentru retragerile de numerar de pe cardurile naționale emise în moneda locală de către băncile locale. Evoluțiile recente din industria ATM-urilor au dus la oferirea posibilității operatorilor de bancomate de a aplica acest comision deținătorilor de carduri domestice pentru a satisface costul tot mai mare al înființării și întreținerii unei rețele de bancomate. România a fost una dintre acele țări care au făcut obiectul acestei schimbări.  Aplicarea TAD este deja o practică obișnuită pe multe piețe din Europa.

Operarea unei rețele ATM este o afacere complexă și costisitoare

Securizarea accesului la numerar și menținerea unei rețele de bancomate funcționale, care deservește atât comunitatea locală, cât și călătorii internaționali 24×7 vine cu costuri operaționale semnificative. Pentru a numi câteva, aceste costuri includ achiziționarea bancomatului, service-ul mașinii blindate, chiria plătite proprietarilor de locatii, instalarea și întreținerea ATM-urilor, dispozițiile privind securitatea, conformitatea cu reglementările aplicabile la nivel național, UE și Banca Centrală Europeană. Aceste costuri cresc în special sub presiunea economică și inflaționistă globală, ceea ce duce la costuri mai mari pe tranzacție pentru serviciul furnizat. Nu este o surpriză faptul că conceptul de „deșerturi de numerar” a apărut în multe țări din cauza băncilor care își retrag sucursalele și bancomatele. Contrar acestei tendințe, Euronet are un angajament strategic de a asigura accesul la numerar pentru toți, iar introducerea TAD stă la baza acestui obiectiv.

Clienții pot avea sentimente puternice cu privire la plata comisioanelor pentru utilizarea unui bancomat, dar TAD a devenit imperativ pentru a permite continuitatea serviciului ATM în locațiile dorite și este, de asemenea, un comision echitabil alocat furnizorului de servicii ATM și nu un comision de penalizare impus de banca clientului.

Aceasta taxa nu se va aplica detinatorilor de carduri ale bancilor care au un acord bilateral cu Euronet, pentru care se aplica prevederi speciale.

Contactați-ne

Căutare